Het oogziekenhuis

Het Oogziekenhuis Rotterdam

Het Oogziekenhuis Rotterdam

Minder angst door slimme contentmarketing en vindbaarheid

Als Oogziekenhuis wil je graag dat patiënten niet bang zijn om het ziekenhuis te bezoeken. Al hun communicatie richt zich daarom op angstreductie. Maar wat doe je als mensen zichzelf vaak vooraf al informeren via andere bronnen op internet? Met deze vraag kwam Het Oogziekenhuis bij Connect Holland. 

We formuleerden samen met de opdrachtgever een digitale strategie waarbij ziekenhuis ook online hét baken voor Oogheelkunde is. Maximaal goede vindbaarheid vormde hierbij het uitgangspunt.

Zelflerend, optimale vindbaarheid

en een slimme stel-je-vraagmodule

Connect Holland werkte nauw samen met een team van meer dan 50 oogartsen. Zij zorgden voor de content die nodig was om de hoge ambitie te behalen: meer dan 500 procent groei in bezoekersaantallen. Het resultaat: het OOGabc. Een semantisch opgebouwde bibliotheek met goed vindbare artikelen over oogaandoeningen, symptomen et cetera. Het OOGabc is een zelflerende bibliotheek die organisch wordt gevuld met meestgezochte onderwerpen én vragen.

Veel zorg is besteed aan de gebruikersvriendelijkheid van de interface. Zo implementeerden we een unieke voorleesfunctie voor mensen die normale webpagina's minder goed kunnen lezen. Ook gebruikten we speciale afbeeldingen om mensen niet ongerust te maken. Voor de beste structuur en navigatie hebben we eerst onderzoek gedaan naar optimale vindbaarheid door zoekmachines (SEO). Zo ontdekten we waar bezoekers naar zochten en wat de meest logische navigatie was. 

Hoge ranking in Google

De website van Het Oogziekenhuis staat alweer een paar jaar online. In de tussentijd zijn er regelmatig aanpassingen geweest om het systeem up-to-date te houden. Zoekt u in Google op ‘oogziekenhuis’? Door doorlopende optimalisatie voor zoekmachines staat de website van Het Oogziekenhuis Rotterdam al lange tijd bovenaan in de zoekresultaten.

60000+
Bezoekers per maand
50%
gebruikt een mobiel apparaat
500%
groei in bezoekers
Een zichtbare website

Vormgeving is gebaseerd op de visuele identiteit van Ritzen-Design-Consult