Facilicom corporate websites

Facilicom corporate sites

Volledige digitale transformatie

Alle online kansen optimaal benutten, op het gebied van marketing, operationele processen en interactie met de klant en de eigen medewerkers. Die ambitie van de Facilicom Services Groep leidde in 2015 tot een volledige digitale transformatie.

Aanpak

SEO-strategie en eigen CMS

Connect Holland ontwikkelde in lijn met de huisstijl van Facilicom een herkenbaar concept als basis voor alle divisies, met uiteenlopende diensten variërend van beveiliging tot schoonmaak. Dit ontwerp pastten we ook toe in andere Facilicom-projecten zoals de klantportalen en het online relatiemagazine FacilitairOnline!

Voor optimaal intern draagvlak motiveerde Facilicom alle medewerkers om professioneel actief te zijn op social media. Daarnaast werd een SEO-strategie ontwikkeld bestaande uit: een slimme zoekmachine-functionaliteit, een doorlopende contentstrategie en technische zoekmachineoptimalisatie (waaronder het responsive ontwerp). Waardoor de portals en websites van Facilicom goed gevonden worden.

Alle digitale oplossingen van Facilicom draaien op Windmill, het CMS van Connect Holland. Hiermee gaan de contentbeheerders van Facilicom zelf aan de slag met het plaatsen van (nieuws)berichten, artikelen, afbeeldingen en filmpjes.

Resultaat

Meer bezoekers en interactie

De eerste deelsite die live ging, Gom.nl, ontving 32 procent meer bezoekers in het jaar na de livegang. Een stijging van 30 procent zagen we terug als gemiddeld groeipercentage van alle deelsites.

De contentbeheerders bij Facilicom vinden vooral de gebruikersvriendelijkheid van het CMS een voordeel. Hierdoor plaatsen en beheren zij gemakkelijk en snel content. Ook worden berichten vaker gedeeld op social media en is er meer interactie, omdat de nieuwe sites dit mogelijk maken.

53
websites
100000+
Unieke bezoekers per maand
4
Landen
Meer informatie?