Nieuwe corporate website voor marktleider in de aardappelindustrie

read more

Uitdaging

Lamb Weston / Meijer behoort tot de 100 grootste bedrijven van Nederland en is één van de  marktleiders op het gebied van aardappelproducten in de wereld. Wereldwijd leveren ze aan grootverbruikers als McDonald's en Burger King, aan groothandelaren en aan consumenten. Zij blinken uit op het gebied van bevroren aardappelproducten en foodinnovatie. Dit is terug te zien in producten als: Hot2home.

Lamb Weston / Meijer heeft in 2019 een uitdagend marketingplan voor de komende jaren opgesteld. Onderdeel van dit plan is om de gebruikers van de producten van Lamb Weston / Meijer niet alleen te informeren maar ook te ondersteunen en inspireren. Hierbij kwam Lamb Weston / Meijer tot de conclusie dat de oude website niet geschikt was om te ondersteunen in dat plan. Hiervoor waren verschillende redenen. Zo waren er beperkingen in functionaliteit en de onderliggende technologie (Drupal 7) was verouderd, en moest vervangen worden. Na tests gedraaid in tools als Google Lighthouse bleek dat er ook ruimte was voor betere resultaten in zoekmachines, accessibility en performance. Samen gaf dit de benodigde sense of urgency om een request for information de markt in te sturen. Na een uitvoerig selectieproces zijn wij blij en trots dat we zijn gekozen om samen met het marketingteam van LWM de nieuwe corporate website te bouwen.  

Client

Lamb Weston / Meijer

Product

Corporate website
segment-image-plant_300dpi_475x317mm_C_NR-3801 LWM_Visbeen_Vrachtwagen_web-4 Hot2Home-Fries,-LWF65,-LWF66,-LWF67_300dpi_488x325mm_C_NR-5878

Oplossing

Een website met een professionele uitstraling in de huisstijl van Lamb Weston / Meijer. Naast dat de website de gebruikelijke corporate content weergeeft heeft deze een duidelijke focus op kennisdeling en producten. 

Dit zie je onder andere terug aan de verschillende producttypes met daarbij passende filteropties, blogartikelen en inspirerende recepten. Als kers op de taart ontwikkelde we een gratis Menu engineering tool voor restauranteigenaars en chefs. Met Menu engineering kan je een menukaart optimaliseren.

Met al deze mooie content beschikbaar wilde we deze content zo relevant mogelijk maken voor de gebruiker, zodat hij of zij een optimale gebruikservaring heeft. Dit hebben wij gerealiseerd middels marketing automation en smart content. We brengen op basis van het gedrag van de gebruiker zijn of haar behoeften in kaart. Op basis van deze behoeften krijgt de ene gebruiker bijvoorbeeld andere blogs en recepten gepresenteerd dan de andere gebruiker.

De website presteert optimaal op elk apparaat, middels het front-end framework VUE en met Sulu als hybrid CMS. Het technisch optimaliseren van de website voor SEO en de grote hoeveelheid content dragen bij aan de zichtbaarheid van Lamb Weston / Meijer op het web.

Logischerwijs is de website gekoppeld aan het technisch landschap van Lamb Weston / Meijer. Om informatie niet op meerdere plekken te moeten dupliceren en beheren zijn er verschillende koppelingen tot stand gebracht met onder andere Syncforce, SAP, Hubspot en Easycruit.

Uiteraard zijn de doelgroepen gehoord met een gebruikerstest om te valideren of de site aansluit op de behoeften.

Deliverables

  • Responsive website
  • Hybrid CMS met VUE front-end framework
  • Meertalig (Duits, Engels, Frans, Italiaans, Nederlands, Spaans)
  • Koppeling met brandportal (Syncforce) voor productinformatie
  • Koppeling met C4C (SAP) CRM-systeem
  • Koppeling met Hubspot voor marketing automation
  • End-to-end testing
  • Servicecontract met hosting via Amazon Web Services
Samen met Connect Holland hebben wij ons belangrijkste online communicatiekanaal, de website, weer helemaal future proof gemaakt.
Dennis Senior Online Marketing Manager
Een uitblinker in gebruiksvriendelijkheid, goed vindbaar via Google en een ruim aanbod aan mogelijkheden om onze (potentiële) klanten te informeren en inspireren en uiteraard met ons in contact te laten komen.
Dennis Senior Online Marketing Manager

Resultaat

Een slimme, snel werkende website die niet alleen informeert maar juist ook inspireert en content weergeeft op basis van de interesses van de gebruiker. Met de nieuwe flexibele mogelijkheden kan Lamb Weston / Meijer weer de toekomst in en is zij niet alleen innoverend in haar producten, maar ook in haar online communicatie. . 

De website behaald mooie cijfers zo heeft de site sinds de lancering een groei van rond de 28% per maand, in gebruikersaantallen laten zien. Ook haalt de site mooie resultaten in de Google Lighthouse test. Zo scoort de site een 97 op accessibility, 85 op performance en 90 op het gebied van SEO.

lambweston.eu
97%
Lighthouse accessibility score
/
85%
Lighthouse performnace score
/
90%
Lighthouse SEO score
/

Wil je graag meer informatie?

Wat fijn dat je onze case hebt gelezen. Ben je zo enthousiast geworden dat je meer wilt weten. Of zijn bepaalde elementen van de case niet duidelijk?  Neem gerust contact op met de contactpersoon van deze case.

Bel of mail ons!

Vragen over deze case?
Neem contact op met:

Robert
Sluiten