Postillion Hotels.
Michiel: de next-gen reserveringsmedewerker

AI-employee zet de hotelwereld op zijn kop

  • Client

    Postillion Hotels
  • What we did

    AI-medewerker
  • The Team

    Full-service Development Squad

Uitdaging.

Postillion Hotels had zeventien medewerkers nodig om elke maand tienduizenden reserveringsaanvragen per e-mail te beantwoorden. Veelal simpele offertes die erg veel tijd kostten. Die mensen zag de CEO liever vooraan in de dienstverlening in plaats van dat ze daaraan hun tijd besteedden. Ook klanten hadden last van deze vertragende factor.

We moeten blijven innoveren om voorop te blijven lopen in onze hotelbusiness!
[]

Deliverables.

Een medewerker die
  • nooit slaapt 
  • nooit ziek is
  • zelfstandig werkt
  • binnen enkele minuten een offerte kan maken
  • heel goed kan multitasken en moeiteloos tientallen e-mails tegelijk verwerkt.

 

Voorwaarde van gebruiker

Prima dat een bot mijn e-mail beantwoordt, maar dan wel grammaticaal foutloos!

Designsprint tester X

Oplossing.

Wie is Michiel? Een state-of-the-art neuraal netwerk dat gebruik maakt van natural language processing-technieken als text classification en named entity recognition. Deep learning om een e-mail te lezen en te vertalen naar een offerte. Michiel is gekoppeld aan reserveringssystemen en kan 24 uur per dag, zeven dagen per week binnen enkele minuten een offerte uitbrengen. 

Michiel is als een nieuwe medewerker, maar dan digitaal: dus hij slaapt niet, is nooit ziek en nooit op vakantie. Maar nét als een echte nieuwe medewerker kan Michiel nog niet alles. Hij wordt nu ingewerkt en kan steeds meer.

 

Het is geen systeem, geen app, geen computer - het is Michiel

Michiel verandert de wereld van hospitality

Michiel verwerkt nu een groot deel van de reserveringen

100.000 e-mails
worden jaarlijks met onze oplossing verwerkt

Resultaat.

Michiel kan al heel veel maar moet nog meer leren. En die zeventien mensen? Die zijn blij, en trots. Die zien kansen. Postillion Hotels wil mensen die met mensen contact hebben: ‘Niet achter de computer. Dat is saai werk en daarvoor zijn ze niet dit vak ingegaan. Dus nee, die zeventien gaan niet weg, die komen voorin in het proces. Daar waar ze op hun best zijn.’

Meer informatie over deze case?