JMT.
Waanzinnig complex onder de motorkap

Verhuur van meubilair en vloerbedekking voor grote evenementen

  • Client

    JMT
  • What we did

    Platform
  • The Team

    Full service development squad

Uitdaging.

JMT is een van oorsprong Nederlands bedrijf dat Europees marktleider is in de verhuur van meubilair en vloerbedekking. Inmiddels kent de organisatie ook vestigingen in Duitsland, Zwitserland, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, België en Spanje. Zo levert JMT jaarlijks producten voor ruim zesduizend events per jaar.
Heb je overmorgen 20 duizend stoelen nodig voor een congres? Dan moet je bij JMT zijn. Je begrijpt dat dat een enorme logistieke operatie vergt. De nieuwe website moest naadloos passen in dit complexe radarwerk - inclusief enkele unieke extra’s. En o ja, binnen drie maanden opleveren graag.  

Productowner/projectmanager Herbert Lieftink zocht namens JMT naar een second opinion over de toenmalige ontwikkeling van hun website bij een andere partij. Die was vastgelopen en hij zocht naar het antwoord op de vraag: Wat is het alternatief anno 2018?
‘We waren al twee jaar bezig en er was nog steeds niets. Kijk, ik ben van de agile-school en dan is twee jaar een eeuwigheid. De keuzes die je destijds maakte zijn dan al niet meer haalbaar.’

Connect Holland kwam met het meest eerlijke verhaal, vond onze directie, en een aanpak die technisch en commercieel het sterkst was.

Deliverables.

  • website en webshop (voor 7 verschillende landen)
  • implementatie 3D-floorplanner
  • implementatie 3D-modelvisualisatie
  • verbinding met ERP-systeem

Testimonial

De website is in zijn geheel duidelijk en gestructureerd opgebouwd. Het kleurgebruik is fris en licht. De foto’s van de medewerkers bij de vestigingen vind ik erg sympathiek.

Klant JMT

Oplossing.

‘We hebben heel strak gekeken wat er wel en wat niet haalbaar was. De conclusie was al snel: dit wordt een technisch traject. Het deel onder de motorkap moet er waanzinnig uitzien, en de buitenkant aantrekkelijk op een minimale manier. Een minimal loveable product noemden we dat,’ zo legt Herbert uit.

Of, zoals je van ons gewend bent: extreem simpel aan de voorkant en een hoge complexiteit aan de achterkant.

Herbert was in die fase in hoge mate betrokken bij de ontwikkeling. Sowieso bij de initiële Design Sprint en dagelijks bij de stand-ups - telefonisch of live - én een tot twee dagen in de week draaide hij fysiek bij ons mee op de werkvloer. ‘Dat zorgde voor snelle een-tweetjes en die bleken erg waardevol,’ geeft hij zelf aan. Voor ons, Connect Holland, was de regelmatige aanwezigheid van Herbert een voorwaarde voor succes.  
   
Daar waar andere spelers in de evenementenmarkt zich focussen op het bieden van een webshop, maakten wij de webshop tot onderdeel van een groter platform. Zo kun je standaard elk item dat te huur is in de webshop in 3D te bekijken. Dat zijn er bijna 4.500. Ook kent de website een zogenoemde floorplanner, een tool waarmee eventorganisators een congreslocatie of beursstand tot in detail kunnen ontwerpen en inrichten. Uniek in de business.
Vanuit onze expertise kunnen we zeggen dat vooral de verbinding met het ERP-systeem (Enterprise Resource Planning) de grootste technische uitdaging was. Wat het verder complex maakte is dat elk land zijn eigen magazijn heeft. Alles heet overal anders, met eigen productnummers en systemen. Hoe het ons gelukt is de complete website binnen drie maanden neer te zetten? Door ons snelle werkproces en omdat we met de complexe API overweg konden.   

‘Om onderscheidend te zijn is er een aantal functionaliteiten aan toegevoegd waardoor het véél meer is dan een webshop. Dat was een briljant advies.’

De floorplanner is uniek in de event-business

Door een snel werkproces en kennis van de complexe API zetten we de complete website in drie maanden neer

Resultaat.

De website van JMT draait inmiddels een jaar en staat aan vooravond van een update. ‘Uit alle data blijkt dat eenderde van de gebruikers van onze website deze eigenlijk nu al best goed vindt. Niet slecht voor een MVP, toch? Niettemin gaan we uiteraard wel zaken laten bijwerken, zoals de zoekfunctie. Zo langzaam komen er steeds meer en nieuwe wensen bij. Dingen die eerst niet konden vanwege destijds genomen keuzes.’ 

Ten slotte is het interessant dat de verschillende landen die actief zijn met de website er hun eigen draai aan kunnen geven. ‘Ik geloof in huisstijl en structuur. Maar ik geloof ook dat het ene land het andere niet is. Voor mij was het een vereiste dat er één platform kwam, met alle features, maar het is aan het land om hun menustructuur in te richten. Inclusief bijbehorende afbeeldingen, teksten en knoppen. Want als ze in Spanje de inrichting meer aandacht willen geven en in Duitsland de evenementenagenda, dan moet dat kunnen. Die vrijheid is belangrijk. Dat heeft Connect Holland op een handige manier technisch mogelijk gemaakt.’ 

Meer informatie over deze case?