Florian Siemer
28.05.2019

Nieuwe directeur voor Connect Holland: Martijn Schraag

0 (1)

Connect Holland heeft sinds 1 april een nieuwe Managing Director: Martijn Schraag is bij de Toppartner van Rotterdam Topsport de opvolger van Jeroen Soeterbroek. De oprichter is nu zelf CEO van de vorig jaar gevormde Connext Digital Group. Jeroen houdt zich voortaan vooral bezig met de strategie van de bedrijven die daartoe behoren en hoe ze opdrachtgevers kunnen helpen in de veranderende digitale wereld.

De Connext Digital Group bestaat uit vijf bedrijven. Digital agency Connect Holland is de grootste; RauwCC is een communicatiebureau met focus op social media en premium content; Appetite is gespecialiseerd in apps en andere mobiele oplossingen, Connext Cloud biedt cloud-toepassingen en Connext Lab doet samen met klanten zogeheten design sprints om razendsnel innovatieve oplossingen te bedenken én valideren voor strategische vraagstukken.

Naast de hoofdvestiging in Rotterdam zijn er kantoren in Amsterdam, Utrecht en Heerlen. In totaal werken er 75 mensen bij de groep. “De bedrijven en collega’s werken vanuit één ecosysteem en werken heel nauw samen – maar zonder gedwongen winkelnering.”

Geboren ondernemer

Martijn Schraag heeft informatica gestudeerd en vervulde sinds 1995 diverse technische, commerciële en managementfuncties op dat vlak, zowel in het bedrijfsleven als bij de overheid. Jeroen Soeterbroek, die twintig jaar geleden Connect Holland oprichtte en op een Rotterdamse zolderkamer begon, vroeg hem om de operationele leiding over te nemen.

“Jeroen is een geboren ondernemer”, vertelt Martijn. “Iemand die steeds nieuwe, mooie dingen wil opzetten. Door de groei van het bedrijf is hij noodgedwongen manager geworden. Maar van contracten, interne bedrijfsvoering en service level agreements wordt hij niet heel gelukkig.”

“Ik houd ervan om vanuit helemaal niets iets moois te maken; zo ben ik ook in 1999 Connect Holland begonnen”, bevestigt Jeroen. Met de komst van Martijn creëerde hij de tijd en vrijheid om zich op het ondernemen en de strategische groei van het bedrijf te richten. “2018 heb ik benut om heel goed na te denken over waar we nu staan als bedrijf en hoe de digitale wereld zich ontwikkelt. Waar we vroeger moesten voorkauwen wat onze opdrachtgevers moesten doen, bedenken we nu sámen met klanten nieuwe digitale oplossingen.”

Dutch Interactive Award

Een typisch voorbeeld van zo’n gezamenlijk traject is ‘Michiel’. Jeroen: “Dat is een met Postillion Hotels in volledige co-creatie ontwikkelde virtuele medewerker. Michiel is gebaseerd op machine learning, die hem heeft geleerd om alle reserveringsaanvragen binnen 30 seconden te verwerken in een op maat gesneden offerte.”

Postillion Hotels en Connect Holland zijn voor dit project genomineerd voor een Dutch Interactive Award, dé Oscar voor de Nederlandse IT-branche. De winnaar wordt op 27 juni bekendgemaakt.

Online platform

Uiteraard is het online platform van Rotterdam Topsport door Connect Holland ontworpen en wordt dat in nauwe samenwerking onderhouden en continu aangepast aan nieuwe wensen en ontwikkelingen. Zusterbedrijf RauwCC denkt mee en adviseert over de social content-strategie.

“Dat past in onze filosofie van werken als partners”, zegt Jeroen. “We vinden het waanzinnig gaaf dat we ons product mogen leveren aan Rotterdam Topsport. We ondersteunen de organisatie echter primair omdat we het belangrijk vinden dat sport verbindt. Dat doen we al meer dan tien jaar – en uit overtuiging. Topsport leidt tot meer breedtesport en dat is goed voor de stad… Goed voor de sociale cohesie en voor de jeugd.”

 

*Dit artikel verscheen eerder op de website van Rotterdam Topsport

“Ik houd ervan om vanuit helemaal niets iets moois te maken; zo ben ik ook in 1999 Connect Holland begonnen”
Jeroen Soeterbroek

Meer stories