Zoekmachine optimalisatie (SEO)

de belangrijkste factoren

SEO

Zoekmachine-optimalisatie (SEO) vormt een onderdeel van zoekmachinemarketing. Zoekmachine-optimalisatie richt zich op de activiteiten en werkzaamheden die nodig zijn om websites hoog te laten scoren in de 'normale' (organische) zoekresultaten van een zoekmachine. De vermelding in de zoekmachine is gratis dus een interessant alternatief voor zoekmachine adverteren (SEA).

Analysegebieden

In het algemeen geldt dat zoekmachine-optimalisatie een drietal analysegebieden beslaat:

  • Optimalisatie van OnPage - / OnSite factoren (de structuur, inhoud en techniek op een website)
  • Maximalisatie van externe backlinks (ook wel link building genoemd).
  • Trefwoordanalyse (het ontdekken van interessante trefwoorden, het bepalen van het zoekvolume op die trefwoorden en het analyseren van de hoeveelheid, kwaliteit en autoriteit van concurrerende pagina's voor die trefwoorden)

Optimaliseren van inhoud

Over het algemeen kun je  zeggen dat de beste optimalisatie voor een website het leveren van kwalitatief hoogstaande inhoud (zgn. 'content') is in combinatie met een gedegen structuur. Zoekmachines gaan namelijk op zoek naar de beste inhoud voor de gebruikers van de zoekmachine. Daarom is goede content belangrijk. Vaak wordt er rekening gehouden met keyword-dichtheid, de title tag en het juiste gebruik van headers.

Specialisten bij Connect Holland

Connect Holland heeft specialisten in huis die uw website kunnen optimaliseren voor zoekmachines. Als wij een nieuw project starten vormt SEO een vast onderdeel bij het ontwikkelen van het prototype. Connect Holland helpt bij het kiezen van de juiste trefwoorden, bouwt websites volgens de regels die gelden voor SEO en voert trefwoordanalyse uit voor klanten.