
MIND - hét online platform voor psychische gezondheid van NL
-
Client
Fonds Psychische Gezondheid -
What we did
Strategie, Design Sprint, Bouw, Beheer -
The Team
Full-service Development Squad
Uitdaging
Ruim 40 procent van de Nederlanders heeft ooit psychische klachten gehad. MIND wil psychische problemen voorkomen en mensen die hiermee te maken hebben ondersteunen. Dit doen we door informatie te bieden, onderzoek te doen, projecten uit te voeren en actie te voeren. Samen met cliënten- en familieorganisaties, maatschappelijke organisaties, onderzoekers, ambassadeurs en donateurs.
MIND schreef een pitch uit voor het ontwikkelen van een impactvol landelijk platform. Een portaal voor alles wat met de menselijke psyche in Nederland te maken heeft. Connect Holland won de pitch en is sinds enkele jaren het vaste bureau voor alle online activiteiten.
Niet zoeken maar vinden
Deliverables
- Concept
- Identiteit
- 6 Portalen binnen het Mind Netwerk
Een beweging die zich inzet voor de psychisch kwetsbaren in Nederland
MIND
Oplossing
Met financiële steun van het ministerie van VWS werd een traject ingezet om hier verbetering in aan te brengen onder de naam MIND. Fysiek én digitaal verzamelden organisaties zich op één locatie. Ons werkproces van de Design Sprint zorgden binnen 1 week voor een heldere afstemming over het beoogde resultaat. Een pittige opgave gezien de grote groep stakeholders die met dit project in aanraking komt. Uiteindelijk ontwikkelden we in 12 maanden een digitaal platform dat bestaat uit meerdere portals. Voor elke doelgroep één met als hoofddoel om gebruikers met elkaar te verbinden en het vinden van goede informatie mogelijk te maken. Van zoeken naar vinden dus. In nauwe samenwerking met de klant ontwikkelde Connect Holland het concept, design en platform.
Meerdere portals voor verschillende doelgroepen

Honderden ervaringsverhalen en één centraal punt voor psychische gezondheid.
6 portalen in het MIND netwerk

Resultaat
We pasten een aantal innovatieve technologieën toe. Zoals het zelflerend vermogen van het algoritme dat content afstemt op de wens van de gebruiker. Net als de elastische zoekmethodiek van psyichipedia, een wikigedeelte met informatie, veelgestelde vragen en ervaringen van patiënten. Dit heeft eraan bijgedragen dat al twee maanden na oplevering een eerste shift te merken is. Dankzij MIND is zoeken nu al aan het veranderen in vinden én verbinden. Is er één helder verhaal richting de doelgroep. En geven niet alleen patiënten maar ook verschillende belanghebbende partijen aan dat ze zich willen aansluiten bij MIND.
10 duizend requests per minuut
Het MIND-platform wordt ondersteund door een crossmediale campagne via social media en tv. Zo leverde een uitzending van de ziekenhuisserie CMC op RTL4 over depressie - waar MIND content en context voor had aangeleverd - ineens 10.000 requests per minuut op om een online depressietest te doen op MIND Blue. De krachtige infrastructuur van Amazon AWS zorgt ervoor dat deze hoge piekbelasting op een juiste manier wordt opgevangen.
