Mental Health Warriors.
Maximaliseren van mentale weerbaarheid

Intelligente chatbot voorkomt mentale gezondheidsklachten

  • Client

    Mental Health Warriors
  • What we did

    Design & Development
  • The Team

    AI & Mobile

Uitdaging

Door de druk op werk en/of privé raakt een groot aantal mensen uit balans. De stap om professionele hulp te zoeken is voor velen groot. Dit is terug te zien in de cijfers. Jaarlijks krijgen 1,4 miljoen Nederlanders te maken met burn-outverschijnselen. Vooral onder young professionals is dit een snel groeiend probleem. Hoe geven we op een laagdrempelige en slimme manier mensen inzicht in hun mentale gezondheid om een potentiële burn-out te voorkomen?

 

Jaarlijks krijgt 16% van de Nederlandse beroepsbevolking te maken met burnout verschijnselen.

Deliverables

  • Intelligente Chatbot
  • iOS-applicatie
  • Android-applicate
  • Servicecontract met hosting via AWS

… aan het woord

Yvita helpt mij om snel en anoniem hulp te zoeken op de momenten dat ik daar behoefte aan heb.

Anonieme gebruiker

Oplossing

Een vriendelijke, Nederlandstalige chatbot getraind door coaches en therapeuten. Gebaseerd op het positive health-principe helpt Yvita mensen om stress- en burn-outsignalen vroegtijdig te herkennen. Om vervolgens met persoonlijk advies en tips, tools en testen hen te gidsen om weerbaar te worden en te blijven.  

Registratie in de app is volledig anoniem en gebeurt door het scannen van een QR-code. Vervolgens kan je het gesprek aangaan  met Yvita. Zo wordt data verzameld over je eetgewoonte, thuissituatie, beweging en vele andere factoren die invloed hebben op je mentale gezondheid. Loopt de chatbot vast door een gebrek aan trainingsdata, dan wordt een live-verbinding tot stand gebracht met een inhoudelijk specialist. Hij of zij neemt het gesprek over en geeft de gebruiker alsnog het juiste advies. 

 

Een laagdrempelige manier om de gebruiker anoniem advies te geven over mentale gezondheid.

Alleen als de gebruiker het wil, worden gesprekken anoniem bewaard om van te leren.

Resultaat

Een chatbot op basis van kunstmatige intelligentie die op een anonieme manier gebruikers van het juiste advies voorziet. De bot wordt slimmer en slimmer naarmate er meer mensen gebruik maken van de app. Zo komt de connectie met de live-operator steeds later tot stand en neemt de bot het merendeel van de dialoog op zich. AI met een groot zelflerend vermogen dus. Slim toch?

Meer informatie over deze case?