Klantportaal Facilicom

Klantportaal Facilicom

Altijd in verbinding met meer dan 50.000 klanten

Facilicom is een internationaal opererend Nederlands familiebedrijf met meer dan één miljard euro omzet, actief in onder meer beveiliging, schoonmaak, catering, thuiszorg en gebouwenbeheer. De uitdaging: vele duizenden klanten in vier landen verbazen met een ogenschijnlijk simpele voorziening waarbij al hun eigen klantinformatie realtime inzichtelijk is in één (mobile first) applicatie. Resultaat: het Facilicom Klantportaal.

De oplossing

Van complexe data tot een gebruiksvriendelijk dashboard

Deze klantvraag pakten we gedurende zes maanden aan met een SCRUM-ontwikkelteam. We realiseerden een gebruikersvriendelijk dashboard, gevoed door een omvangrijke en complexe dataset uit SAP en andere informatie-systemen.

Die data komt via een veelvoud aan koppelingen. Die zijn allemaal beveiligd, snel en stabiel. Het Klantportaal toont alle klanten in een beveiligde, eigen omgeving hun facturen, meldingen, klachten, afspraken, correspondentie, contactgegevens van accountmanagers, contracten, et cetera. Alles transparant en direct onder handbereik, op ieder device.

Het resultaat

Een sterke usp

Het Klantportaal blijkt een sterke usp in offertetrajecten voor Facilicom; een belangrijke reden waarom klanten voor hen blíjven kiezen. Dat is een resultaat waar zowel wij als het team van Facilicom heel trots op zijn: “Nogal uniek dat zo’n groot ICT-project wordt opgeleverd binnen budget, op tijd en met de gevraagde functionaliteiten."

124
aangesloten bedrijven
669
Gebruikers
13
Rapportage instrumenten