Fris en betrouwbaar 2017 in

In 18 jaar veranderde er veel, en toch ook weer niet. Ons bedrijf groeit haar ambities achterna. En met succes. Maar vaste waarden blijven. Met een bescheiden maar trefzeker redesign van onze corporate identity laten we zien dat we vernieuwend, verbindend en daadkrachtig zijn en blijven.

 

Al sinds de oprichting van Connect Holland in 1999 hebben we hetzelfde logo. Een logo dat altijd simpel en krachtig was in vorm en kleur, net als de daadkrachtige stad waar we gevestigd zijn: Rotterdam. De visie om Nederland te verbinden hield 18 jaar stand, maar anno 2017 overstijgen ambitie en resultaten de grenzen van wat wij Holland noemen.

Connect Holland en haar ambities groeien

We staan in volle overtuiging achter onze kernwaarden betrouwbaar, inventief en fun. De nieuwe corporate identity helpt ons onze ambities, kernwaarden en missie nog krachtiger in de wereld te zetten. Vele concepten passeerden de revue, maar het kenmerkende beeldelement dat verbinding weergeeft past zo sterk bij Connect Holland, die laten we niet los. Dus niet overboord maar omgevormd tot een model dat beter past bij ons én bij het scala aan media dat tegenwoordig voorhanden is. Dit resulteerde in een logo met frisse, tijdloze typografie en de nadruk op Connect - in plaats van op Holland.

In die afgelopen 18 jaar zat Connect Holland niet stil, verschillende van onze projecten en producten verdienen inmiddels ook een eigen beeldmerk. Bijvoorbeeld de Connect Holland Academy en ConNext waarmee we mensen opleiden en inspireren. Ons eigen opensource-CMS, maar ook andere softwaretools worden nu geborgd onder het Connect Holland-label.

De nieuwe huisstijl implementeren we ‘as we speak’ online en de komende tijd vervangen we alle offline items waarop die terug te vinden is. Voor wie geïnteresseerd is en/of om professionele redenen alle ins en outs van de nieuwe corporate identity nodig heeft, kan een actuele digitale versie van ons huisstijlhandboek opvragen via design@connectholland.nl.